Organisatie

De Obesitas Vereniging wordt aangestuurd door een bestuur. De diverse activiteiten van de vereniging worden volledig door vrijwilligers uitgevoerd.

Aanspreekpunt bestuur:

Anja Mulder Abbink: bestuurslid sinds 2 december 2012. Vanaf augustus 2014 verantwoordelijk voor het leden- lotgenotencontact van de vereniging. Met haar ruime ervaring op het gebied van Obesitas, Bariatrie, en Lipoedeem wil zij zich inzetten voor onze vereniging door leden- en lotgenoten contact te stimuleren en te begeleiden. Vanuit haar menselijk medeleven, een ruime ervaring op pastoraal gebied en na het beëindigen van haar eigen bedrijf ‘Zorg voor Ouderen’ is Anja zich bezig gaan houden met het opbouwen van kennis rond Obesitas. Vanaf het moment dat bij haar de diagnose Lipoedeem is gesteld heeft ze zich ook hierin verdiept. Heeft u sprankelende, boeiende ideeën over leden en/of lotgenotencontact laat het haar weten op lotgenoten@obesitasvereniging.nl

Op dit moment is er dringen behoefte aan nieuwe bestuursleden. Voor meer informatie klik hier.

Actieve Vrijwilligers:

Modellenteam

Jos Blik: Vele jaren geleden kwam ik in aanraking met de Nederlandse Obesitas Vereniging en meldde me aan als lid. Nadat ik wat informatie had ontvangen en daarin las dat er een team van NOV leden bestond, wat zich bezig hield met demonstraties en presentaties, om in de zorg mensen te leren omgaan met de obese mens/patiënt, heb ik mij daar ook voor aangemeld. Intussen ben ik heel veel ervaringen rijker, nu intensief bezig met het coördineren van contacten tussen producenten, leveranciers, training- en scholingsorganisaties, maar vooral ook allerlei zorgverleners en waarbij ik ook nog een stuk voorlichting over obesitas kan geven. Het NOV Modellenteam is een aanvulling bij goede scholing en trainingen, hoe je met minder fysieke belasting en gebruik maken van goede en vooral passende hulpmiddelen mensen/patiënten met obesitas goed en verantwoord, verzorgt kunnen worden.

Zie activiteiten m.b.t. scholing en training voor medewerkers in de zorg. Klik HIER (en kies groep 7)

Ook interesse voor het NOV Modellen Team? Stuur dan een berichtje naar Jos Blik, Coördinator van het Modellen Team modellen@obesitasvereniging.nl

Werkgroep Bariatrie

Chantal Gernette: Binnen de werkgroep Bariatrie richten wij ons op alles wat met diverse operaties om het gewicht te verminderen te maken heeft. Zo dragen wij met onze ervaringsdeskundigheid bij aan het ontwikkelen van behandelrichtlijnen en komen op voor het patientenbelang. Ook geven we voorlichting en interviews over leven met een maagverkleining.

Daarnaast houden een aantal vrijwilligers zich bezig met ondersteunende taken zoals ledenadministratie, financiele administratie, beantwoorden van vragen, geven van voorlichting etc.

Raad van Advies

• Prof. dr. E.M.H. Mathus-Vliegen (Klinische voeding)
  • Prof. dr. ir. J.C. Seidell (Preventie en behandeling overgewicht & obesitas)
  • Drs. P.J. Daansen (Klinisch psycholoog)