| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2010 9:49 pm Onderwerp: |
|
|
@ Maggi, ja ik zag inderdaad ook in de spiegel dat er wat cellulitis was weggeshopt. Slecht gephotoshopte foto dus.
@ Marijke, hmmtja. Dat is een beetje een misvatting die bestaat over modellen, al dan niet plussize. Modellen zijn geen afspiegeling van wat er werkelijk op straat rond loopt. Daar zijn modellen niet voor. Modellen zijn er om een voorbeeld (model dus) te zijn van hoe het zou kunnen.
Eigenlijk zijn modellen een soort illusie, een ideaal of een fantasie van de ontwerper, je zet ze neer om te laten zien "Zo zie ik het graag" en hoopt dat de klant datzelfde gevoel krijgt en vervolgens je werk koopt
De hele discussie over of dit dat plussize is of niet... het kan altijd dikker ja inderdaad, maar dit is voor de modewereld, laat staan het high fashion segment al een enorme vooruitgang. Dit is het eerste high fashion modeblad dat ik ken dat serieuze editorials met designerlabels heeft gemaakt met modellen die niet onder de standaard van skinny model vallen. Misschien moeten we niet vallen over het feit dat het een dikker model zou moeten zijn (voor wie dat vind) maar vooral blij zijn met de gedachte dat dit in ieder geval kán. Je moet ergens beginnen, stapje voor stapje. |
|
| Naar boven |
|
 |
visje Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2010 9:53 pm Onderwerp: |
|
|
Marijke, ik ben het helemaal met je eens.
In de meeste bladeren, showen ze de grotere maten ook altijd door modellen met een veel kleinere maat.
Laat inderdaad eens iets zien, door iemand die inderdaad een maatje 50 of groter heeft.
Wat is daar mis mee?
Het lijkt allemaal zo mooi, die mode als iemand het showt met een kleinere maat. Maar als je het dan een paar maten groter besteld of wilt kopen, dan is het of te kort of te lang of het model is er uit.
Natuurlijk niet altijd, maar het gebeurt wel.
Groetjes Hennie. |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2010 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
"In de meeste bladeren, showen ze de grotere maten ook altijd door modellen met een veel kleinere maat."
Dat heeft een reden, het is rampzalig om echt goede modellen te vinden in maat 50.
"Wat is daar mis mee?"
Dat de kleding inderdaad vaak niet mooi meer is in zo'n grote maat.
Ik kom zelden iets tegen dat ik daadwerkelijk nog een mooi en bijzonder stuk vind in zo'n grote maat. Op maat 44 is het toch allemaal nog net iets mooier in verhouding. Het is niet gek dat het model eruit is, als iemand geen taille heeft is het ook vrij zinloos om een getailleerd kledingstuk te maken, dat werkt niet. Heel hard misschien, maar als een lichaam niet dezelfde verhoudingen heeft in maat 50 als in maat 40 (want dat is nu eenmaal zo) dan ziet zo'n kledingstuk er logischerwijs ook totaal anders uit. |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2010 10:02 pm Onderwerp: |
|
|
"Maar als je het dan een paar maten groter besteld of wilt kopen, dan is het of te kort of te lang of het model is er uit. "
Ja en daarom wordt het ook niet op die maat op de foto gezet omdat dat niet zo goed verkoopt als een kledingstuk dat er nog wel mooi uit ziet... het is echt helemaal niet makkelijk om te ontwerpen voor grotere maten. |
|
| Naar boven |
|
 |
sjenaj Expert
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2010 9:06 am Onderwerp: |
|
|
Mee eens en daarbij word de kleding uitgemonsterd in de kleinste maat...dus ook geshowd.
Tuurlijk kan een maat 50 het ook mooi staan maar dat moet die wel de perfectie proporties hebben...
En ja...ze doen het om ons lekker te maken en dat is wel logisch..zo gebeurt het toch ook bij de kleine maten??
Ineke |
|
| Naar boven |
|
 |
Selwenas Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2010 9:16 am Onderwerp: |
|
|
Even wat anders tussen door..
Ik kan het V-magazine nergens vinden!!
Ben bij de supermarkt geweest, de bruna, de kiosk op het station en een tabakswinkel..
Waar is dit blad dan wel te koop?! _________________ 27 oktober begonnen met prodimed |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2010 11:17 pm Onderwerp: |
|
|
De Bijenkorf verkoopt hem, de AKO ook. Dus de echte boekhandels zeg maar het is een wat bijzonderder blad (ook niet goedkoop dus, volgens mij rond de €9.-) dat niet heel commercieel is. Ik heb er gisteren naar gezocht bij de AKO op Amsterdam centraal, toen was hij er nog niet. Misschien is hij in Nederland nog niet uit? |
|
| Naar boven |
|
 |
Marijke Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
Maar werkt het bij jullie dan positief, als je zelf bv maat 50 of meer hebt en je ziet kleding geshopt in hooguit maat 42? Denk je dan: mooi! Dat wil ik hebben!? Bij mij werkt het juist niet, ik denk dan alleen maar: jaja, niets voor mij, ik ben veel dikker.
En natuurlijk is iets maken in maat 50+ iets anders dan het 'gewoon' vergroten van een maat 40. Er zal meer aangepast moeten worden.
Overigens is het natuurlijk fantastisch als er modellen worden gebruikt die niet skinny zijn, dat vind ik ook, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik vind het wel erg dat een maat 40/42, want meer is het in mijn ogen niet, als plusmodel bestempeld wordt, terwijl je dan volgensm ij alleen maar een normaal gewicht hebt. Maar: het begin is er in ieder geval! _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 11:54 pm Onderwerp: |
|
|
Nouja, ik voel me vooral heel erg nĂet aangesproken door de kleding als het door een (in mijn ogen) lelijk en oud model wordt gedragen. Sorry maar ik ben jong, en ik mag dan wel dik zijn maar ik vind mezelf niet lelijk. Dus ik zie in zo'n campagne graag mooie meiden en jonge vrouwen, die dan misschien niet mijn maat hebben maar in ieder geval ook niet mager zijn. Je kunt niet een model in iedere maat in een blad plaatsen en je hebt er altijd een beetje inlevingsvermogen voor nodig.
De reden dat ik me vaak niet aangesproken voel voor ad-campaigns of editorials met plussize mode erin komt voornamelijk door de belabberde kleding (echte mooie kleding, bijzondere stukken van mooie kwaliteit, of misschien zelfs designerstukken) is ver te zoeken in plussize. Helemaal als je nog jong bent. Casual dingetjes zijn er genoeg, de H&M heeft best hele aardige dingen dus daar kun je je best mee redden. Maar als je je mooi en bijzonder in iets wilt voelen heb je dikke pech (ha, woordspeling) want dat is er gewoon niet. Er zijn welgeteld 2(!!) pret-a-porter plussize labels in Europa. Dat is echt beláchelijk weinig. En als ik daar de fotoshoots van bekijk wordt ik niet heel gelukkig want voor mij is het allemaal te truttig, te gedateerd, te commercieel...
Dan begin ik nog niet eens over de tenenkrommende advertenties in de Big is Beautiful. |
|
| Naar boven |
|
 |
Babsi Expert
|
Geplaatst: Wo Jan 20, 2010 5:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ik vind het mooie fotos,maar de meeste modellen zijn niet erg dik hoor.
Maat 42 bij 1.80 is geen plus-size,dat is gewoon gemiddeld. Het lijkt me handig als jullie gewoon alle maten laten zien.Je kunt er namelijk met iedere maat goed eruitzien. Kortom,geef iedereen gewoon de kans! _________________ De wereld is interessant want er zijn mensen in verschillende lengtes,kleuren en maten. |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Wo Jan 20, 2010 10:12 pm Onderwerp: |
|
|
Ja ik vind ze ook niet dik hoor. Maar ze zijn dikker dan de regular skinny models, dat bedoel.
En "jullie"? Don't blame me, ik werk niet bij een modeblad  |
|
| Naar boven |
|
 |
Babsi Expert
|
Geplaatst: Do Jan 21, 2010 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
I'm not blaming you...  _________________ De wereld is interessant want er zijn mensen in verschillende lengtes,kleuren en maten. |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Do Jan 21, 2010 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
Heel fijn :p ik kan qua modebladen niet zo veel voor jullie (of mezelf) doen ha
ha |
|
| Naar boven |
|
 |
LK Gevorderde deelnemer
|
Geplaatst: Wo Mrt 24, 2010 7:52 am Onderwerp: |
|
|
Dag iedereen,
Vorr wie er nog in geinteresserd is, hij. Ligt nu eindelijk hier in de winkels!
Ik heb hem gisteren gekocht bij de Ako en hij kostte me 11 euro. |
|
| Naar boven |
|
 |
Babsi Expert
|
Geplaatst: Wo Mrt 24, 2010 6:23 pm Onderwerp: |
|
|
In welke winkels kan jij het kopen? _________________ De wereld is interessant want er zijn mensen in verschillende lengtes,kleuren en maten. |
|
| Naar boven |
|
 |
|